ALGEMENE VOORWAARDEN – HORMONIZE
Algemene voorwaarden orthomoleculair coach, hormoonspecialiste in opleiding en essentiële olie specialiste Limor Guetta, handelend onder Hormonize, in samenwerking met dōTERRA.
Contactgegevens:
Internet: info@hormonize.nl
Adres: 8023CC, Zwolle
Telefoon: 06 55 40 37 38
KvK-nummer: 94639116
BTW: NL005099311B78
De dienstverlener en cliënt nemen ieder hun verantwoordelijkheid in de consulten en coaching zoals afgesproken. Het aanbod op de huidige website valt niet onder de noemer diagnostiek, verzorging en/of verpleging van reguliere gezondheidszorg. Raadpleeg bij twijfel altijd een arts.
Artikel 1. Definities
De dienstverlener: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die de opdracht heeft aangenomen. In dit geval te weten: Limor Guetta. 2. De opdrachtgever of cliënt: de natuurlijke persoon die aan Hormonize opdracht heeft gegeven tot het verrichten van werkzaamheden.
Artikel 2. Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, werkzaamheden, overeenkomsten en leveringen van diensten en zaken door of namens de dienstverlener, Limor Guetta
2. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn alleen geldig indien schriftelijk overeengekomen.
3. De toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden van de opdrachtgever/cliënt en anderen wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
4. Bij situaties die niet geregeld zijn in deze voorwaarden, dient gehandeld te worden naar de geest van deze algemene voorwaarden.
Artikel 3. Uitvoering van de overeenkomst
1. Dienstverlener zal naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
2. Opdrachtgever/Cliënt dient alle relevante gegevens tijdig aan de dienstverlener te verstrekken voor een goede uitvoering van werkzaamheden.
3. Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, als gevolg van onjuiste of onvolledige gegevens verstrekt door de opdrachtgever/cliënt.
4a. De overeenkomst voor consulting en coaching gaat van start bij inplannen van het wellness- of intake consult en eindigt indien er geen nieuw aanbod binnen 24 maanden na het laatst afgenomen aanbod wordt aangeschaft bij de dienstverlener.
4b. De overeenkomst voor een workshop of masterclass komt tot stand en vangt aan op het moment van het inplannen van de workshop of masterclass tot en met 24 uur na de workshop mits de volledige betaling is voldaan. Wanneer de volledige betaling nog niet binnen 24 uur na de workshop is voldaan, blijft de overeenkomst van kracht totdat de betaling alsnog is voldaan.
5. De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd of voor de duur van het traject, tenzij de aard of inhoud van de opdracht een bepaalde tijd vereist, zoals bij cursussen.
6. Wijzigingen of aanvullingen op de overeenkomst dienen schriftelijk (per e-mail/whatsapp) of mondeling tijdens een afspraak door beide partijen te worden bevestigd.
Artikel 4. Wijziging van de overeenkomst.
1. Indien tijdens de uitvoering van het vak blijkt dat het noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en onderling overleg het traject aanpassen.
2. Dienstverlener zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk de opdrachtgever inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de overeenkomst.
3. Dienstverlener heeft ten allen tijde het recht, de overeenkomst, zonder opgave van rede, met de opdrachtgever te beëindigen, zonder restitutie van voorafgaande consulten en sessies.
Artikel 5. Opzegging.
Opdrachtgever en dienstverlener kunnen de overeenkomst opzeggen met inachtneming van een annuleringstermijn van 48 uur, die ingaat vanaf het moment van de eerste betaling.
Artikel 6. Overmacht.
Indien de dienstverlener haar verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet tijdig of niet behoorlijk kan nakomen ten gevolge van een haar niet toerekenbare oorzaak, worden die verplichtingen opgeschort tot op het moment dat de dienstverlener alsnog in staat is deze op de overeengekomen wijze na te komen. Dit conform artikel 6:75 van het Burgerlijk Wetboek.
Artikel 7. Annulering.
1. Afspraken (waaronder sessies en consulten) dienen minimaal 48 uur schriftelijk (per e-mail/whatsapp/sms) voor de afspraak geannuleerd te worden. Bij een annulering van 48 uur of korter voor aanvang voor de afspraak is de opdrachtgever, gezien de gereserveerde tijd, het gehele consult bedrag verschuldigd. Dit conform artikel 6:87 van het Burgerlijk Wetboek.
2. Workshops dienen minimaal 72 uur schriftelijk (per e-mail/whatsapp/sms) voor de ingeplande workshop geannuleerd te worden. Bij een annulering van 72 uur of korter voor aanvang is de opdrachtgever, gezien de gereserveerde tijd, het gehele afgesproken workshop bedrag verschuldigd. Dit conform artikel 6:87 van het Burgerlijk Wetboek.
3. Als dienstverlener bij aankomst op de locatie ontdekt dat de workshop/afspraak niet door kan gaan omdat de locatie niet aan de eisen voldoet, dan kan de dienstverlener ervoor kiezen de workshop/afspraak te annuleren of te verplaatsen.
4. Dienstverlener is in redelijkheid gerechtigd een reeds geplande afspraak te wijzigen wat betreft tijdstip. Dit zal de dienstverlener uiterlijk 24 uur voor het afgesproken tijdstip kenbaar maken, waarbij voor de opdrachtgever de meest gunstige tijd zal worden aangehouden.
Artikel 8. Gegevensbeheer.
1. Opdrachtgever/cliënt stemt ermee in dat zijn/haar persoonsgegevens worden opgenomen in het klantenbestand van Hormonize. Hormonize zal voldoen aan de vereisten van de Algemene Verordening Gegevensbescherming en zal de persoonsgegevens niet zonder toestemming van opdrachtgever/cliënt verstrekken aan derden.
2. Dienstverlener respecteert de privacy van de opdrachtgever/cliënt en zal zorg dragen voor een vertrouwelijke behandeling van persoonlijke gegevens.
Artikel 9 Geheimhouding.
Partijen zijn over en weer verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij ontvangen in het kader van de uitvoering van de overeenkomst. Informatie wordt als vertrouwelijk beschouwd indien dit door de andere partij gemeld of indien dit voortvloeit uit de aard van de informatie, zoals orthomoleculair advies of oefeningen uit de workshops of masterclasses
Artikel 10 Auteursrecht
Het aanbod van Hormonize is auteursrechtelijk beschermd. Het kopiëren en/of verspreiden van de producten (visueel materiaal, audiomateriaal en intellectuele producten van het aanbod) zonder voorafgaande toestemming van Hormonize is verboden.
Het visueel materiaal, audiomateriaal en intellectuele producten zijn indicatief en kunnen niet leiden tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
Artikel 11. Klachten.
Opdrachtgever is verplicht om eventuele klachten over de verrichtte werkzaamheden binnen 30 dagen na ontdekking, maar in ieder geval binnen 60 dagen na voltooiing van de betreffende werkzaamheden schriftelijk (per e-mail) te melden aan de dienstverlener. Indien opdrachtgever nalaat om tijdig een klacht in te dienen, vervalt het recht om te stellen dat de werkzaamheden niet aan de overeenkomst voldoen.
Artikel 12. Betaling.
1. Betaling dient te geschieden uiterlijk binnen 14 dagen na de factuurdatum op IBAN NL91KNAB0775815519 ten name van Hormonize of (gepast) contant. Bij overschrijding van deze termijn is de dienstverlener gerechtigd om het factuurbedrag te verhogen met €5,00 aan administratiekosten. Indien de nota na zestig dagen niet is voldaan, is de dienstverlener gerechtigd om met terugwerkende kracht vanaf de eerste dag rente van 1,5% per maand in rekening te brengen, evenals alle kosten die verband houden met de inning van de vordering, waaronder kosten voor incasso door een incassobureau en gerechtelijke kosten.
2. Indien opdrachtgever/cliënt niet tijdig betaalt, is hij van rechtswege in verzuim en heeft de dienstverlener het recht om vanaf de vervaldag de wettelijke rente in rekening te brengen tot aan de datum van de volledige voldoening.
3. Na het versturen van twee betalingsherinneringen kan de dienstverlener besluiten om over te gaan tot incassering via een door de dienstverlener gekozen incassobureau en/of indien nodig gerechtsdeurwaarder.
4. Zodra de zaak is overgedragen aan het incassobureau of de gerechtsdeurwaarder, is de dienstverlener niet langer betrokken bij de incassoprocedure. Opdrachtgever kan dan communiceren met het incassobureau/de gerechtsdeurwaarder.
5. Alle kosten die voortvloeien uit gerechtelijke of buitengerechtelijke incassoprocedures zijn voor rekening van de opdrachtgever.
Artikel 13. Aansprakelijkheid.
1. De aansprakelijkheid van de dienstverlener is beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval onder de aansprakelijkheidsverzekering van dienstverlener wordt uitbetaald. Indien er geen aansprakelijkheidsverzekering van dienstverlener is, wordt het bedrag beperkt tot het bedrag dat in rekening is gebracht aan de opdrachtgever/cliënt.
2. Bij de uitvoering van de dienstverlening van bovengenoemd dienstverlener Limor Guetta is sprake van een inspanningsverplichting.
3. Dienstverlener geeft op geen enkele wijze een geneeskundige garantie af, noch is zij op enige wijze aansprakelijk voor medische complicaties die zich ten tijde dan wel na de uitvoering van haar dienstverlening voordoen bij de opdrachtgever/cliënt, tenzij deze het gevolg zijn van een zwaarwegende toerekenbare tekortkoming van de dienstverlener. De dienstverlener is op geen enkele wijze aansprakelijk voor gevolgschade.
4. Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade voortvloeiend uit het feit dat de opdrachtgever/cliënt mondelinge of schriftelijke adviezen van de dienstverlener niet naar behoren heeft opgevolgd en/of deze niet heeft voorgelegd aan zijn/haar behandelend arts.
5. In alle gevallen is de aansprakelijkheid van de dienstverlener beperkt tot het bedrag dat in rekening is gebracht aan de opdrachtgever/cliënt.
6. De opdrachtgever/cliënt is verplicht alle maatregelen te treffen die nodig zijn ter beperking van de schade waarvoor hij/zij bovengenoemd dienstverlener aansprakelijk wil stellen.
7. Dienstverlener is op geen enkele wijze aansprakelijk voor de kwaliteit en samenstelling van de door haar geadviseerde supplementen, essentiële oliën en/of overige producten, oefeningen en middelen. De leverancier van deze suppletie, essentiële oliën en/of overige producten, oefeningen en middelen is hiervoor verantwoordelijk en aanspreekbaar.
8. De opdrachtgever is verplicht alle relevante informatie over zijn/haar medische situatie en het verleden, het gebruik en wijziging van medicatie, suppletie, overige producten en oefeningen door te geven aan de dienstverlener.
9. De adviezen of aanbevelingen voortvloeiend uit de consulten, calls, workshops of masterclasses zijn maximaal 3 maanden geldig. Na deze periode dient het advies herzien te worden in een individueel consult of te worden stopgezet.
Artikel 14. Tarieven.
1. Dienstverlener is gerechtigd de overeengekomen tarieven te verhogen onder meer bij tussentijdse verhogingen en/of toeslagen op goederenprijzen, kosten van materialen, halffabricaten of diensten, die voor de uitvoering van de overeenkomst nodig zijn, verzendkosten, lonen of sociale lasten, waardedaling van de overeengekomen valuta en andere overheidsmaatregelen die prijsverhogend werken waardoor de kostprijs wordt verhoogd. De betrokkene zal tijdig op de hoogte worden gesteld van eventuele tariefwijzigingen.
2. Indien de opdrachtgever/cliënt te laat komt voor de afgesproken afspraak, wordt deze tijd verrekend met de afgesproken duur van de afspraak, zodat andere opdrachtgevers/cliënten hier geen hinder van ondervinden.
3. Dienstverlener behoudt zicht het recht voor om de de tarieven te wijzigen.
Artikel 15. Toepasselijk recht en geschillen.
Op alle overeenkomsten tussen opdrachtgever en dienstverlener waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is het Nederlands recht van toepassing. Dienstverlener Limor Guetta behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden ten alle tijden te wijzigen en aan te passen. Dit geldt ook voor alle informatie op de website, evenals de data en voorwaarden van workshops, webinars en andere activiteiten. Eventuele toekomstige aanpassingen en wijzigingen zijn ook van toepassing op overeenkomsten die voor de wijzigingsdatum tot stand zijn gekomen, tenzij schriftelijk (per e-mail) anders is overeengekomen.
Artikel 16. Bijzondere bepalingen.
1. In bijzondere gevallen behoudt dienstverlener zich het recht voor een overeenkomst eenzijdig op te zeggen. Dit recht zal worden ingeroepen wanneer er sprake is van hinderlijk gedrag jegens mede-bezoekers, aanwezigen en/of de dienstverlener Limor Guetta, verstoring van het aanbod, vernieling en/of diefstal van eigendommen en/of agressief gedrag. In dergelijke gevallen zal er geen restitutie van geld plaatsvinden.
2. Dienstverlener behoudt zicht het recht voor om de opdrachtgever (tijdelijk) te weigeren na of tijdens een consult/sessie/workshop/webinar. Dit kan voorkomen wanneer er een vermoeden is dat de fysieke/mentale gezondheid van de opdrachtgeven dusdanig uit balans is dat eerst een medisch/alternatief onderzoek noodzakelijk is. In alle gevallen van (tijdelijke) weigering zal de dienstverlener dit in een persoonlijk gesprek toelichten. Dit kan in persoon, via videobellen, telefonisch en/of schriftelijk (per e-mail/WhatsApp).
Artikel 17. Slotbepaling.
Door akkoord te gaan met deze algemene voorwaarden verklaart de opdrachtgever/cliënt kennis te hebben genomen van de inhoud en de strekking van de algemene voorwaarden van bovengenoemde dienstverlener en deze te aanvaarden.
Indien een bepaling van deze algemene voorwaarden nietig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de gehele algemene voorwaarden aan. Partijen zullen in dat geval ter vervanging (een) nieuwe bepaling(en) vaststellen, waarmee zoveel als rechtens mogelijk is aan de bedoeling van de oorspronkelijke bepaling vorm wordt gegeven.
Laatst gewijzigd: 19-09-2024